Campagne - Ik Weet Wat ik Doe
Methodiek
De basis van de methodiek bestaat uit modeling. De methode waardeert de weerbaarheid en de veerkracht van homomannen in het omgaan met risico’s, achterstelling, stigma en discriminatie en schuift mannen naar voor die een rolmodel kunnen zijn voor anderen. Sensoa verzamelt getuigenissen van de gezonde keuzes die homomannen maken omtrent hun seksualiteit (condoomgebruik, testen op hiv en soa’s, risicomanagement, praten over seks…) en mentale gezondheid (coming out, depressie, middelengebruik, omgaan met stress en homofobie…). De getuigen vormen het gezicht van de methodiek ‘Ik weet wat ik doe’ (werktitel), die loopt van 2016 tot 2020. De getuigenissen reflecteren de diversiteit in de doelgroep qua leeftijd, etnische achtergrond, gender, sociaaleconomische achtergrond en seksuele smaken. De methodiek is geïnspireerd door ‘Ich Weiss Was Ich Tu’, de lopende campagne van Deutsche Aidshilfe (sedert 2008).
Thema's: Seksuele gezondheid
Levensdomeinen: Rechtstreeks naar de burger, Vrije tijd
Types van strategieën: Educatie
Meer informatie
Als u meer informatie over de materialen of diensten wilt, neemt u contact op met het Logo van uw gemeente
Deze materialen en/of diensten zijn ontwikkeld door:
Sensoa vzw
03/238 68 68