Les 'De invloed van reclame op roken'

Methodiek

Het imago van de roker is doorheen de jaren veel veranderd. Waar roken vroeger ‘stoer’ en zelfs ‘sexy’ was, is roken tegenwoordig ‘stom’ en zelfs ‘marginaal’. Reclame – en het reclameverbod – vormde mee het imago van de roker.

In deze les leren leerlingen kritisch kijken naar reclamebeelden van vroeger en nu, zowel voor als tegen roken. Creatievelingen kunnen aan de slag gaan met een eigen reclameposter tegen roken.

Bruikbaar in de vakken: PAV, MAVO, geschiedenis, godsdienst/zedenleer, Nederlands, Frans, Engels, Duits, PO, artistieke vorming …

Dit leermiddel werd gemaakt in kader van het scholenproject 'Bullshit Free Generation': meer info: www.bullshitfree.be.
(update 08/2019)

Thema's: Middelen

Levensdomeinen: Onderwijs

Types van strategieën: Educatie

Meer informatie

Deze materialen en/of diensten worden aangeboden door de Vlaamse Logo's:


Als u meer informatie over de materialen of diensten wilt, neemt u contact op met het Logo van uw gemeente

Deze materialen en/of diensten zijn ontwikkeld door:

Bron/Auteur: Vlaams Instituut Gezond Leven i.s.m. Huis van Alijn

Ga aan de slag met deze methodiek

Haal de meegeleverde materialen / diensten af van de website van de ontwikkelaar: